STRATEGISK IDÉ- OG KONCEPTUDVIKLING

Evnen til at analysere, finde ind til kernen, ideudvikle, tænke strategisk og kreativt

- og bevæge hjerner, hjerter og adfærd - skaber konkurrencemæssige fordele

Som sparringspartner inspirerer jeg til at sætte mål, udvikle en effektiv strategi og en detaljeret handlingsplan. Formålet er at få dig, din ide, din virksomhed eller dit projekt ud over rampen og fortælle den gode historie med styrke og gennemslagskraft.

KONTAKT MIG


Hvis du gerne vil have sparring om strategisk kommunikation, idé- og konceptudvikling, pressekontakt eller branding,

er du velkommen til at kontakte mig.

 
 
 
 

Strategisk

kommunikation


Uanset hvor fantastisk din forretningsstrategi er, når du ikke langt uden kommunikation. Det er dialogen med mennesker i og udefor organisationen, der skaber synergi og fremdrift. Formålet med strategisk kommunikation er at styrke forretningsstrategien, så nøgleinteressenterne bliver motiverede til at bidrage til din organisations succes. Det kræver helikopterblik, netværk, indsigt, analyse, viden, kreativitet og højt til loftet at arbejde med strategisk kommunikation. Du skal ikke kun have et mål og en forretningsplan. Du skal også tale til menneskers hjerne og hjerte for at påvirke adfærden. Du og din organisation skal fremstå troværdig, sympatisk, tillidsvækkende, professionel - og original.

Brandingstrategier


Dit brand er det indtryk, omverdenen har af dig, din virksomhed eller din organisation. Brandingguruen Tessa Graham har en gang sagt "Jeg mener, at alle er et brand". Det giver mening på den måde, at ingen kan være i verden, uden at gøre et indtryk. Det kan være et godt indtryk, et dårligt indtryk eller måske et ganske særligt indtryk. Når jeg arbejder professionelt med branding, er mit fokus på at tegne et attraktivt og professionelt billede og synliggøre dette billede de steder, hvor det er relevant. Vi oplever et brand med alle vores fem sanser, og det er noget af det, der gør arbejdet med strategisk branding, så interessant: Samspillet mellem sanserne, perceptionen, adfærden og vores logiske hjerne.


Blue Ocean-strategien


Sejler du på et blodrødt ocean, hvor konkurrencen er intens, eller på et blåt, hvor du skaber en unik markedsposition? Vi mennesker er flokkdyr, og derfor ligger det til højrebenet at gøre som de andre og benchmarke sig i forhold til konkurrenterne. Det kan være udemærket, men hvis du vil skille dig ud fra mængden på den gode måde, kræver det nytænkning og strategisk iscenesættelse. Her kan vi hente inpsiration i teorien om de blå oceaner. 

Presse- og mediestrategien


"Tænk at se mig selv med min guitar ... på forsiden af Søndags BT", synger Eddie Skoller i en gammel slager. Men er det BT, Børsen eller Eurowoman, du skal gå efter - eller er det influencers, sociale medier eller noget helt sjette? Det afhænger helt af, hvem du og din virksomhed vil have i tale. Derfor er det så effektivt med en presse- og medietrategi, som giver dig overblik.

Det er altid dejligt at få spalteplads og positiv omtale i pressen - og at undgå uberettiget kritik - og hvem kan ikke bruge likes ...

Krisestrategien


"Erare humanum est", hedder det på godt, gammeldags latin, og oversat til dansk betyder det, at det er menneskeligt at fejle. Vi kan alle komme i modvind. Nogle gange er det selvforskyldt, andre gange er det virkelig urimeligt og andre gange helt tilfældigt. Med en krisestrategi kan du og din virksomhed lægge en plan for, hvordan I vil kommunikere i tilfælde af negativ omtale. Med strategien er det også muligt at forebygge negativ omtale og branding ved på forhånd at forudse mulig kritik og være forberedt.