ANALYSE

Evnen til at analysere og finde ind til essensen skaber grobund for at udvikle ideer, strategier og koncepter. Analysen baner vejen for konkurrencefordele og effektiv profilering

Det kan virke så ligetil at beslutte sig for, at din virksomhed skal have en ny hjemmeside eller flot salgsbrochure. Imidlertid er det tit og ofte en god ide at gå strategisk til værks og analysere, hvad behovet er og hvem, du eller din virksomhed gerne vil have i tale. Måske behøver det ikke at være et stort, dyrt og forkromet projekt, og måske kan vi sammen skyde genvej til målet ved først at analysere situationen



KONTAKT MIG


Hvis du gerne vil have sparring om strategisk kommunikation, pressekontakt eller branding, er du velkommen til at kontakte mig.

 
 
 
 

SWOT-analyse

Analyse af styrker, svagheder, muligheder og trusler


Distruption, differentiering og selviscenesættelse. SWOT-analysen er en simpel model til analyse og nytænkning, som mange anvender. Den kan være god ved skrivebordet, hvis du lige vil danne dig et hurtigt overblik over verdenssituationen, og den kan også bruges kreativt, hvor vi inddrager forskellige interessenter - medarbejdere, kunder, leverandører m.fl. - i at komme med input. Jo mere udbygget analysen er, desto stærkere et fundament kan den udgøre for udvikling af en kommunikations- og brandingstrategi.

Interessentanalyse

Som mennesker er vi altid en del af et større netværk, og nogle mennesker - eller grupperinger - har større betydning for vores fremdrift end andre


Interessentanalysen skaber overblik over, hvilke mennesker - og grupper af mennesker - der har betydning for din eller din virksomheds succes. Nogle vil nærmest automatisk være på dit hold, mens andre vil yde dig modstand. Du har sikkert allerede en ide om, hvem dine forskellige interessenter er, og en analyse vil give dig et overblik over, hvor du og din virksomhed med fordel kan lægge jeres energi.

Imageanalyse

Hvilket billede toner frem på nethinden, når mennesker tænker på dig, din virksomhed eller din organisation. De kan en imageanalyse være med til at afdække.


En imageanalyse giver et godt afsæt til at arbejde med strategisk kommunikation, PR og branding. Analysen fås i størrelserne small til XXL, så selv om den kan lyde omfattende, behøver det ikke at være tilfældet.

Konkurrentanalyse

Vi kan altid lære af vores konkurrenter, og samtidig er det interessant at analysere konkurrenterne og konkurrencesituationen i din branche.


Der er stort set altid flere om buddet, og derfor er det nødvendigt at kende konkurrencesituationen på dit marked og konkurrenternes indbyrdes styrke. Hvor bevæger konkurrencen sig hen, og hvem er konkurrenterne egentlig. Det er nemlig ikke altid dem, vi tror, det er, fordi brancher både kan fusionere og blive disruptet.

Presseanalyse

Hvordan klarer du, din virksomhed eller din organisations sig i pressen og på de sociale medier. Det kan en presse- og medieanalyse afdække.


Med en presse- og medieanalyse får du et overblik over, hvordan du kan optimere presseindsatsen, vælge de optimale medier og samtidig styrke indsatsen på de sociale medier, hvis det viser sig at være relevant.